"מדאגה מאבנת לתקווה מדרבנת"
אימון להורות מקדמת

כהורים לילד מיוחד: י
·  האם אתם מרגישים לעיתים קרובות, צורך לקבל בחזרה שליטה על חייכם, לעשות סדר ולפנות מרחב לאוויר לנשימה? י 
·  האם אתם זקוקים למקום ולזמן לשוחח עם בן הזוג, להבין ולתכנן יחד איך תעמדו כמשפחה, באתגר המשמעותי הזה? י 
·  האם הייתם רוצים להכיר יותר את ילדיכם, המיוחדים  והמיוחדים יותר, ולסייע להם להתמודד עם המערכת המשפחתית הלא שגרתית שלכם? י 
·  האם, בתוך כל הכאוס אתם חושבים לפעמים: "מה איתי? איפה המקום לרצונות ולצרכים שלי?" 

במסגרת תכנית האימון להורות מקדמת שפיתחתי, תלמדו: י

   1. להכיר את עצמכם, את נקודות החוזק שלכם ואת המשאבים, שיניעו אתכם לפעולה
 2. לבנות, לנסח ולישם מטרות אישיות, הוריות ומשפחתיות
3. לבחון את סדרי העדיפויות האישיים והמשפחתיים- האם הם מתאימים ומקדמים אתכם? את ילדיכם?
4. לבדוק את המערך הטיפולי שבחרתם- האם אתם שמים את המשאבים שלכם במקום הנכון? האם הילד מתקדם? האם המטפלים והצוות החינוכי משתפים פעולה? איך אפשר להפוך את המערך הזה
למיטבי עבורכם ועבור ילדכם? 
5. לנהל את עצמכם, את המערכת המשפחתית והסביבה הקרובה
6. לתת מקום להתפתחות האישית שלכם, בתחומים כגון: קריירה, זוגיות, שאיפות אישיות, תחביבים ועוד 
7. להסתכל על המציאות במשקפיים של תקווה ריאלית

כל זה במסגרת מקום מכיל ומקבל, מקום מפלט, "נווה מדבר" בו אפשר לדבר על הכול ללא שיפוטיות, אך בענייניות משולבת ברגש. י
בסיום התהליך תצאו עם תכנית פעולה מסודרת לשנה הקרובה.

התכנית מיועדת לכל הורה, אם כזוג ואם כפרט וכוללת את הפרקים הבאים:
י


1.    הכרת ההורה: לפני שאנו הורים, אנחנו אנשים. בכדי שנוכל להבין את ילדינו, עלינו ראשית להכיר ולהבין את  עצמנו. מה אנחנו רוצים וצריכים? מהם הדברים שעוזרים לנו להצליח ומהם הגורמים המפריעים? י 
מטרת שלב זה הינה איתור והנגשה של "כלי העבודה" האישיים של כל הורה כאדם. י 


2.  מעגל ההורות: הכרות עם עצמנו כהורים, היכן אנו מתקשים והיכן אנו מצליחים בהורות שלנו. כאן המטרה היא מציאת נקודות החוזק שלנו כהורים, שיסייעו לנו להעצים את ילדינו, וכן, איתור מקומות שאינם תורמים ואפילו מפריעים למערכת היחסים בינינו לבין ילדינו. י 

  3.  המערכת הזוגית: מחקרים ואנשי מקצוע מדברים על העובדה שכאשר זוג פועל בצורה מסונכרנת ומתואמת והילד מקבל מסר אחיד, הדבר תורם להתפתחותו ולתחושת הביטחון שלו. לפיכך חלק זה של האימון מתמקד, בשיח זוגי, שמטרתו בנית מערכת הורית משותפת ואיתנה והפחתת מתחים בין בני הזוג.י 
        להורים יחידנים וכאלו העומדים בפני פרידה ינתנו כלים להתמודד עם האתגר הכפול.י


4. הכרת הילד: בשלב זה נצלול לתוך עולמו של הילד המיוחד ונכיר אותו ואת מקומו בבית, בתוך המשפחה הגרעינית והמורחבת ובסביבת חייו. נדבר גם על הילדים הנוספים והשפעת המשפחתיות המיוחדת עליהם. כל זאת, במטרה לגבש "תרבות ארגונית" משפחתית שתתרום לתשתית המשפחה, לגיבושה ולחוסנה. י

 5. הלימה בין ההורים לילד המלווה באיתור מקומות של חוזק ותקווה ריאלית: בשלב זה נתמקד בפיתוח אמפתיה לילד, וראיית הקשיים שלו בעיניים חומלות ומכילות. בנוסף, נראה מבעד ללקות גם ובעיקר את הדברים החזקים בו. נחשוב, האם אנו מטפחים מספיק את התחומים החזקים? האם אנו מעניקים לילד את כל הכלים החיוניים על מנת שיהיה אדם עצמאי? ונעסוק בנושאים מגוונים, העולים מתוך חוויות היומיום, הכרוכות בגידול ילדינו המיוחד.י 
בנוסף, נבחן את האסטרטגיה הטיפולית  שלנו כיום: האם היא מתאימה למשפחה שלנו? האם היא כוללת בחירת מטפלים המעצימים את הילד ורואים את הפוטנציאל שבו? האם היא מתייחסת להנעת גורמים מטפלים ומחנכים להירתם לצרכי הילד? ועוד.
י

   6. בשלב האחרון ניצור חזון משפחתי המבוסס על כל השלבים לעיל, ונבנה תכנית עבודה מפורטת לשנה הקרובה, תוך רכישת כלים לבנייה עצמאית של תכניות בעתיד.

בנוסף לתכנית להורות מקדמת, אני מציעה גם תכנית אימון לאיזון בין קריירה להורות, ובניית מסלול קריירה המותאם לשאיפות ומתחשב במגבלות ההורות המיוחדת.י

האימון בזוג כולל כ-20 מפגשים שבועיים, בני שעה וחצי (חלקם בהשתתפות הזוג וחלקם בהשתתפות אחד ההורים בלבד), ואילו אימון ליחיד כולל כ-15 מפגשים.